Pelik Ke Pakai Bju Kurung?

Sunday, June 26, 2011 Zul Han Na ^_~ 7 Comments

Salam..baiklah...agak aneh bila kite pakai baju kurung di siang hari dan dipandah pelik oleh orang sekeliling kite...terutama bila pergi shopping.

Apakah baju kurung itu seperti pakaian alien..
sehingga dipandang jijik bila kita pakai?

atau..
orang yg pakai bju kurung di siang hari..

kelihatan seperti KEKAMPUNAGN?
sye suke pkai bju kurung...jdi?
mungkin..
ia kelihatan seperti org yg xtahu berfesyen..
macam uh ke?

bandingkan pula dengan orang yang pkai seluar jeans..
dengan blouse yg sendat sana sini...

let see....
baju kurung yg longgar...
jeans yg sendat..
blouse yg tak tutup aurat(xsemua)

apakah ini semua?
jadi bangga sangat ke pakai blouse awak tu??
dan terlalu menjengkelkan ke bju kurung tu?


ade pula yg berkata2...

asal pakai bju kurung nie?
ade org meninggal ke?

harus ke kate macam tu?
adakah baju krung hya dipakai bila ada kematian?!

TIDAK SAMA SEKALI !

jangan pandang org xder mata..
pakai bju kurung melambangkan kesopanan...
jadi tiada apa pun yang salah di situ...ok?

Chocolate ku~ kalau kamu pndang org mcm tuh lagi...sye sediakan garfu utk mate kamu..hehe


You Might Also Like

7 komen:

fieha said...

benda baik mmg nampak pelik di mata masyarakat sebab ramai yg x buat..sebab tu ramai yg tgk pelik :)

alyaclumsy said...

kdg2 ayu apa bila pakai bju krng :D

ernarafiqa said...

pandgn tntg kekampungan tu mmg betul. biasa la org skrg semua nak vogue.. tapi tak kisah la.. bju kurung lebih sopan.. xkan melayu hilang di dunia. Bju kurung pun ada yang bergaya. zaman dh moden

Mish Apple said...

sokong . .selalu keluar pakai baju kurung . semue tengak semacam je . haihhh . diorang tu pkai. . . . eh . diorang telanjang . okey je .

Wanie said...

biarkan la mata2 yg nak memandang tu..
janji kite selesa dgn ape yg kite pakai..:)

POP said...

biarkan saja...cntik apa pkai baju kurung... :)

Nabel said...

aehh, siapa lah yang pandang macam tu sekali. kalau nabel memang suka gile tengok perempuan pakai baju kurung, lagi lagi dia pakai tudung, suitt suittt gitu. ;p