Aku hutang 10 sen kat pakcik stem

Tuesday, January 03, 2012 Zul Han Na ^_~ 3 Comments


tadi aku g melaka dgn family. alaa bkn pergi jalan jalan. tapi pergi bank dan tesco.

sebelum tu ibu aku suruh aku pergi beli stem. dan buat pengetahuan korang, aku tak pernah beli stem .

so aku pon melangkah laa masuk ke pejabat poss tu dgn berlagak berani .masuk je memang penuh la orang. sampai tak ade tempat duduk.


ayah aku ade pesan sebelum tuu

" ala ko masuk je. tak payah beratur. terus pergi kat kaunter mintak stem 30 sen "

ibu pulak cakap

" nah duit 50 sen. beli stem 30 sen taw "

aku tengok kat situ waktu tuu, ade satu kaunter je yg kosong. iaitu kaunter pakcik botak. then aku tanye


" pak cik nak stem "

" mane boleh nak nak . beli ar "

" sorry . pakcik nak beli stem 30 sen? "



lepastu pakcik tu kate mane ade stem 30 sen. ingat ni zaman purba ke? sekarang stem 60 sen ade laa. *menjeling jeling die bercakap dgn aku.

waktu tu aku dah xsedap hati. dalam poket tak ade duit. kat tangan aku ade 50 sen je yg ibu bg tuu. aku tengok adik aku. die pulak berdiri je, bukn nk dtg kat aku . GERAM ! 

aku pon ingat pakcik tu main main. aku tanye ar banyak kali. lepas tu aku kate ar yg aku ade 50 sen je ni.

" pakcik belanja la lagi 10 sen tu yer "

at first aku ingt pakcik tu nk marah . haha. sebaik die kate haa bak sini duit tuu.

" dah la ko mintak stem 30 sen lepastu suruh pulak aku belanja kau 10 sen " pakcik tu membebel kat aku. huh !


dan akhirnye aku dpat jugak stem 60 sen tuu ! dan tidak lupe juge aku telah mendapat malu !


nota mata ~ geram dgn adik aku, keluar je dari pejabat poss , die kate aku gedik sbb hentak kaki kat situ.
dan aku TER hentak kaki secara tak sedar. 

You Might Also Like

3 komen:

Ayoo~ Kenapa tak suruh adik pergi dekat ibu minta lagi seposen?

AmyZana said...

pengalaman beli setem ya? ;D sye tak pernah pun nak beli2 setem nih sbb x reti xD

syakirah ~ hahak. adiktu xboleh di harap.