Praktikal 2016-Teacher to be

Wednesday, January 20, 2016 Zul Han Na ^_~ 0 Comments

So here I am nak cerita bertapa payahnya. 1 Febuari nanti aku akan pergi praktikal dekat Sekolah sg. Buloh. Sangat terasing merisik khabar dari kampus aku sedangkan geng2 yang lain dapat sekolah dekat dengan kampus. Redha aku dapat yg paling jauh, memang Allah dah susun semuanya.

Feeling berdebar sangat nak jadi cikgu. Tanpa apa apa preparation untuk perisai diri dekat tempat baru memang buat aku gementar sangat. Bila fikir balik, memang ini cita cita aku, jadi seorang pengajar yg berkalibel, cehwahh. Dari aku umur 6 tahun lagi aku dah start berangan mengajar la bagai. dan yer saya! Saya bakal menjadi seorang cikgu yang garang yang akan buat murid saya tunduk muka! Iya la kena la garang kan sebab saiz aku yang kecik ni aku risau anak murid tak respect. even i aware respectation tak datang dari saiz.
Masa microteaching lecturer aku tegur supaya jangan garang sangat dengan budak, but hello. garang pun dah tak boleh kan cikgu2 sekarang, katanya aku kena ladi lebih friendly dengan student. Student sekarang degil, mana nak dengar cakap. habis kalau garang pun tak boleh, hmm memang mati kutu aku nanti .

I'm really looking forward dengan kerjaya yang aku minat ni. well then say Hi to Miss Zu!

You Might Also Like

0 komen: