Khwin lagi -.-

Monday, February 08, 2016 Zul Han Na ^_~ 0 Comments

Ahad yang lepas aku tak dapat hadir majlis perkahwinan dia. Alahai. Aku berharap dapat hadir malah siap bawa tudung taw. preparation semua da buat tup2 ada halangan melintang. the next wedding bulan 3 which is aku sendiri tak pasti dapat pergi atau tak. nak sangat jumpa dia, bergambar kali terakhir kan. apa salahnya.
Last few days aku amrah dia sebab tak directly bagi tahu aku pasal wedding dia, kenapa tak consider aku sebagai adik dia. ya! adik dia! kenapa? haiya.

tutup cerita pasal tu. sekarang ni tengah cuti raya cina kan. Happy chinese new year! :)
satu rumah penuh sebab semua cuti. bukan senang nak berkumpul macam ni satu family selalu. bila ibu ayah dah berkumpul, cerita kahwin pun bermula. Rupanya ibu nak ngam kan aku dengan anak kawan ibu. malah ibu paksa aku untuk setuju kahwin je dengan dia tu yg aku tak kenal lansung! ayah pun iya kan aje malah siap meyakinkan yang aku akan bahagia dengan sesiapa tah. okay sungguh aku kenal family tu memang kami rapat tapi aku tak pernah langsung bersemuka dengan anak lelaki dia tu. mana boleh aku terima sesuka hati. nanti perangai tak tahu semua, naya aku nak tahan seumur hidup. lagi pun ibu ayah tak fikir ke keserasian aku. aku susah nak serasi! lagi satu hati aku ni masih berdarah ha. belum lagi sembuh takkan tiba2 nak terima orang baru dalam hidup aku kan. haih tak faham aku family aku ni. ibu siap merajuk sebab aku tak terima. ni bukan drama melayu. dari dulu lagi aku cakap aku tak suka drama melayu ada dalam kisah hidup aku . aku tak suka drama melayu. macam ni lah dia dramam melayu, mak carikan jodoh anak, anak terima je tanpa fikirkan masa depan, lepas tu bercinta lepas kahwin, gaduh gaduh lepas tu tersayang. what! tak semua jalan cerita tu klimaks dia and ending dia sama. aku lebih suka jalan cerita korea, terima kasih. kesimpulan dia jalan cerita melayu tak best. 

You Might Also Like

0 komen: