Susah sangat

Thursday, June 23, 2016 Zul Han Na ^_~ 0 Comments

Bila khabarnya orang yang dah lenyap dari hati dan hidup kau muncul kembali dengan niat nak merisik, apa yang akan kau buat? Yer apa kau akan buat anin?? mulanya aku menolak dengan cara baik. bukan sengaja aku menolak tapi sebab hati aku untuk dia memang dah tak ada. Lepas aje kami putus bulan 11 2015 tahun lepas, aku terus padam perasaan aku dekat dia. padam habis habisan. langsung tak tinggal kesan tahu. tup tup muncul semula bersama harapan yang besar. hey ini soal merisik tau, soal hidup dan mati. kiranya kalau aku terima aku bakal jadi milik dia sepenuhnya! dan dalam masa yang sama aku tetap pertimbangkan. aku berdoa pada Allah berikan yang terbaik. tup tup bila aku dah tolak dia minta peluang kedua. aku berfikir. ah hati aku, hati aku yang lembik dan lembut dan penuh dengan rasa kasihan ni. aku buat keputusan, kalau benar dia benar, aku beri dia peluang kedua tetapi sebagai kawan. aku tak nak ada apa2 ikatan. dipermudahkan jalan cerita, kalau dia betul2 nak usaha dapatkan hati aku balik yang sememangnya lagi keras dari batu cave, baiklah berusaha dan jika dia berjaya aku akan pertimbangkan semuanya semula.

aku bagi dia peluang sebab aku terfikir aku pun dah kenal dia selama 3 4 tahun kalau tak silap. jadi tak salah kan rasanya.entahlah.

tadi ibu dengar aku berbual dengan dia. nampak macam ibu marah. aku tak tahu. mungkin sebab aku dah bagi tahu ibu aku memang tak ada pada hati tup tup ibu dengar pula aku melayan dia dekat telefon. nampak gayanya aku kena juga jelaskan pada ibu. terseksanya life macam ni. tak boleh kah ibu biarkan aku memilih sendiri apa kata hati aku. jujur aku tak nak apa yang jadi dekat abang fitri jadi dekat dia. maksud aku masa aku dgn abang fitri aku hanya ikutkan kata ibu tanpa pertimbangkan satu pun langsung aku terus melukakan hati dia

You Might Also Like

0 komen: