Dessert Paling Mudah Tanpa Bakar Tanpa Semua Benda!

Thursday, March 09, 2017 Zul Han Na ^_~ 0 Comments

Image result for choco ball

Awak semua tahu tak atas tuh ape? Itu lah resepi CHOCO BALL! dan resepi ini sangat mudah bila awak tak ada bahan dekat dapur untuk dibuat dessert!  

Okay, cerita dia macam ni, disebab kan perut aku ni akan mengidam dessert dalam sehari tuh, jadi aku duk menggoogle segala resepi tanpa telur, tanpa tepung tanpa bakar dan tanpa semua benda! yeay tak payah makan. okay focus, ini adalah resepi CHOCO BALL versi Aku. dan ia bukan lah choco ball sangat. Ia sea of chocolate, kot.

Bahan yang awak perlukan adalah: 

-Chocolate serbuk- aku guna serbuk vico
-biskut crackers 
- peanut jam
- chocolate rise
-chocolate chip
- susu pekat

Cara dia:

- Aku hancurkan biskut crackers tapi tak adalah sampai jadi serbuk macam dalam resepi yg biasa sebab bila tergigit biskut tuh bila dah sejuk lagi sedap rasa die! 

-Masukkan serbuk chocolate dekat biskut hancur tadi dan kacau.

-masukkan peanut jam dan gaul. Kemudian masukkan susu pekat ikut kemanisan yg anda suka. pastikan tak manis sangat sebab sea of chocolate akan rasa lebih manis lepas masuk peti ais

-baru lah masukkan chocolate rise dan chocolate chip..kacau sampai sebati.

-last sekali, ratakan die dalam bekas dan boleh sejukkan.

senangkan nak gemuk? 

You Might Also Like

0 komen: